POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH

Pozycjonowanie stron, sklepów, portali internetowych.
Image

Osiągnij wysoką pozycję w wyszukiwarce Google!

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce Google zależy od szeregu czynników. Wykonujemy kompleksowe badanie kluczowych parametrów technicznych strony i serwera. Dokonujemy audytu treści, linków, grafik oraz bardzo ważnego czynnika jakim jest użyteczność strony.
 
Wprowadzamy indywidualną strategię optymalizacji i budowy rankingu strony internetowej. Poprzez SEO pomożemy zwiększyć ruch na Twojej stronie, a co za tym idzie podnieść ilość leadów, zwiększyć sprzedaż i zamówienia usług.

Klienci

BETFAN
Legia FanStore
Legia Rugby
Cocomil
RehaFit
Tania drukarnia

OD CZEGO ZACZNIEMY?

1. ZBADAMY TWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ

Audyt SEO

Gruntowna, zaawansowana analiza programistyczna, techniczna, merytoryczna Twojej strony pozwoli zbudować raport, który bardzo dokładnie przedstawi istniejące problemy hamujące rozwój witryny i możliwość dotarcia na szczyt wyszukiwarki Google.

Pozycje w Google

Raport wskaże pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google. Zbadamy słowa kluczowe, frazy branżowe, a także pozycje Twojej konkurencji i porównamy wyniki konkurencji z pozycją Twojej strony www.

Analiza techniczna

Zbadamy wszystkie ważne czynniki techniczne, które bezpośrednio wpływają na pozycje strony w wynikach wyszukwiania Google i innych.

Bezpieczeństwo

Zbadamy wszystkie czynniki, które wpływają na bezpieczeństwo użytkowania strony. Przeprowadzimy wstępny audyt pod kątem zgodności strony z ustawą RODO (EU GPRD).
Audyt SEO jest darmowy dla wszystkich Klientów, którzy skorzystają z oferty pozycjonowania strony. Pobrana kwota zostanie odjęta od wartości faktury w pierwszym miesiącu współpracy. 

KOLEJNY KROK

2. FORMALNOŚCI

Umowa

Nasza współpraca powinna trwać minimum 6 miesięcy. W tym czasie wprowadzimy niezbędne zmiany, które zaczną po pewnym czasie procentować. Okres 6 miesięcy to okres minimalny, w trakcie którego zaobserwujemy realne korzyści.

Google Maps

Czy Twoja firma ma swoją wizytówkę w Google? Czy jest widoczna w mapach Google? Jakie ma opinie? Czy wprowadzone dane są aktualne? To kolejna praca, którą wykonamy na początku naszej współpracy.

Google Analytics

Wprowadzimy lub otrzymamy dostęp do systemu analitycznego Google Analytics. Wprowadzimy optymalizację analiz, a także niezbędne połączenia programistyczne ze stroną. Dodamy niezbędne tagi z Google Tags.

Google Search Console

Dostęp do narzędzia Google Search Console jest kluczowy do prawidłowej analizy strony. Nie posiadasz lub nic nie wiesz o tym? Nie szkodzi. Skonfigurujemy dostępy.

Audyt SEO

Gruntowna, zaawansowana analiza programistyczna, techniczna, merytoryczna Twojej strony pozwoli zbudować raport, który bardzo dokładnie przedstawi istniejące problemy hamujące rozwój witryny i możliwość dotarcia na szczyt wyszukiwarki Google.
 
Raport przedstawia wytyczne do dalszych prac optymalizacyjnych.

Optymalizacja

Optymalizacja polega na zrealizowaniu wytycznych z Audytu SEO, a także opracowanej strategii.
 
Optymalizacja techniczna strony, serwera, jakości treści, grafik, doboru właściwych słów kluczowych, przystosowaniu strony do urządzeń mobilnych. Optymalizacja prędkości działania strony www.

Raporty pozycji

Wszystkie działania SEO są przejrzyste, cyklicznie raportowane.

W ramach usługi śledzimy pozycje i działania SEO konkurencji.

Raportujemy pozycje słów kluczowych w Polsce, a także w każdym innym kraju, jeśli świadczysz w nim swoje usługi.

SEO Copywriting

Treści wysokiej jakości są kluczowe w dalszej fazie budowania wysokiej pozycji strony w rankingu Google.

Pisanie treści na stronę internetową jest dla Ciebie zbyt czasochłonne? Wykonamy to szybko i profesjonlanie, zgodnie ze sztuką SEO.

Audyt SEO

Optymalizacja strony zaczyna się od audytu

Dowiedz się w jaki sposób osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach!
Raport obejmuje:
Celem audytu SEO jest zaprezentowanie znalezionych błędów i problemów strony internetowej, ograniczających lub uniemożliwiających osięgnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach Google, AOL, Yahoo, Baidu i innych. Strony intetnetowe analizujemy pod kątem: widoczności w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki, poprawnej optymalizacji strony zgodnie z wytycznymi twórców wyszukiwarek (SEO), poprawnego odziaływania elementów technicznych na pracę strony, linkowania wewnątrz struktury strony, linków przychodzących do strony internetowej, jakości oraz unikalności treści.
Optymalizacja treści
  • Tytuły: Słowa kluczowe, długości, unikalność, dopasowanie
  • Meta tagi: jakość słów kluczowych, dopasowanie, unikalność
  • TF-IDF stron: ważenie częstością termów – odwrotna częstość w dokumentach – jedna z metod obliczania wagi słów w oparciu o liczbę ich wystąpień, należąca do grupy algorytmów obliczających statystyczne wagi termów.
  • Obrazy: jakość obrazów, kompresja, dopasowanie, słowa kluczowe ALT.
Analiza ruchu na stronie

Analiza i ranking pozycji słów kluczowych w wybranych wyszukiwarkach (Google, Baidu etc.) wraz z pozycjami konkurencji.

  • Analiza statystyk Google Analytics
  • Analiza danych Google Search Console
Raport ilości użytkowników, sesji, źródeł geograficznych i demograficznych. Raport źródeł pozyskiwania użytkowników, jakość sesji, współczynnik odrzuceń.
Błędy indeksowania, analityka indeksowania, widoczność strony w wybranych wyszukiwarkach (Typ: Google, Baidu, Yandex, AOL etc.) oraz krajach (Polska, USA, Chiny, Rosja, Japonia i inne).
Struktura linkowania
  • Analiza linkowania wewnętrznego
  • Analiza linków przychodzących
  • Analiza zagrożenia i jakości linków przychodzących

Monitoring pozycji Rank Tracker

Monitoring rang, pozycji słów kluczowych tak zaawansowany, jak to tylko możliwe. Altershop Rank Tracker to najbardziej kompletne raporty rankingowe, z którymi możesz się spotkać.

Niezależnie od tego, czy chcesz śledzić pozycje na całym świecie w Google, czy lokalnie w ponad 400 wyszukiwarkach, otrzymasz raport szyty na miarę.

Zamów bezpłatną wycenę współpracy

Altershop GeoRating

Twoja firma chce zaistnieć na innych rynkach.
Chcesz śledzić rankingi dla lokalizacji innej niż Twoja?
A może kilka z nich? Jesteś we właściwym miejscu. Raporty oparte na narzędziu Altershop GeoRating dokładnie śledzą pozycje dla dowolnej niestandardowej lokalizacji: kraju, stanu, miasta, a nawet dokładnego adresu ulicy. Podobnie jak wszystko inne, te lokalizacje są - zgadłeś - nieograniczone.

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami

Analiza słów kluczowych na nowo

Altershop Rank Tracker. Nie tylko znajdziemy dla Ciebie tysiące słów kluczowych, pomożemy Ci wybrać najlepsze
i nadać im priorytet w zakresie kierowania.

Oprócz liczby wyszukiwań i skuteczności słów kluczowych, obliczamy trudność słów kluczowych dla każdego segmentu. Złożone dane, które uwzględniają wszystkie zalety i słabe strony SEO 10 Twoich największych konkurentów.

Zamów bezpłatną wycenę
507 60 22 33

507 60 22 33

biuro@altershop.pl

biuro@altershop.pl

Know-how SEO 2020

Pozycjonowanie stron internetowych 2020, na co zwrócić uwagę, a co pominąć?

Google gwałtownie ewoluował w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Obecnie dopasowanie neuronowe - metoda oparta na sztucznej inteligencji - przetwarza około 30% wszystkich wyszukiwań , a Google rozpoznaje pojęcia związane ze słowami kluczowymi. Wprowadzili RankBrain , indeksowanie na urządzeniach mobilnych i HTTPS. Ponieważ musimy dostosować się do zmian i znaleźć sposoby na uzyskanie szczytu SERP, temat czynników rankingowych pozostaje jak zawsze świeży.
Przyjrzyjmy się zatem, jakie czynniki rankingu należy wziąć pod uwagę w 2020 r. I jakie mity rankingu pozostawić.

Wiek domeny

Wiek domeny był uważany za czynnik rankingowy od dłuższego czasu. Ta uwaga zmusiła webmasterów do poszukiwania starych domen w nadziei, że skorzystają z ich wagi. Co więcej, uważano, że nazwy domen z dłuższym okresem rejestracji wyglądają bardziej uzasadnione w oczach Google.

Google jednak zaprzecza, że ​​wiek domeny ma jakikolwiek wpływ na ranking. W 2010 roku Matt Cutts wyraźnie oświadczył, że Google nie ma różnicy „ między domeną, która ma sześć miesięcy, a roczną ”. John Muller był jeszcze bardziej precyzyjny, mówiąc dorozumiane „nie” zarówno wiekowi domeny , jak i długości rejestracji , będąc czynnikami rankingowymi.

Istnieje wiele przykładów nowych domen używanych dla wartościowych i wartościowych witryn oraz wiele starych domen używanych do spamowania. Wiek domeny i długość rejestracji wyłącznie nie mają większego wpływu na ranking. Prawdopodobnie starsze domeny mogą czerpać korzyści z innych czynników, takich jak linki zwrotne itp. Jednak jeśli domena ma złą historię spadku pozycji lub kar za spam, Google może zignorować linki zwrotne do niej wskazujące. W niektórych przypadkach kara za domenę może zostać przeniesiona na nowego właściciela .

Domena najwyższego poziomu z kodem kraju

Domena najwyższego poziomu z kodem kraju (ccTLD) to domena z rozszerzeniem wskazującym relację strony do określonego kraju (na przykład .it dla Włoch lub .fr dla Francji, .ca dla Kanady itp.). Uważa się, że posiadanie ccTLD pomaga lepiej awansować w regionie docelowym.

Centrum pomocy Google Search Console stwierdza, że ​​ccTLD
„ ... są silnym sygnałem zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek, że Twoja witryna jest wyraźnie przeznaczona dla określonego kraju ”.

Jednocześnie posiadanie TLD z kodem kraju może zmniejszyć twoje szanse na wyższe stopnie na całym świecie.
„ Możesz kierować swoją stronę internetową lub jej część na użytkowników w jednym określonym kraju, którzy mówią w określonym języku. Może to poprawić ranking stron w kraju docelowym, ale kosztem wyników w innych lokalizacjach / językach ”.

Domena najwyższego poziomu z kodem kraju jest zdecydowanym czynnikiem rankingowym wyszukiwania dla wyszukiwania specyficznego dla kraju. Tak więc, jeśli Twoja firma jest kierowana na rynek w danym kraju, musisz naprawdę odróżnić od Google, że Twoje treści są odpowiednie dla użytkowników z tego konkretnego kraju.

Domeny zawierające słowa kluczowe

Domeny słów kluczowych - to domeny, które albo zawierają słowa kluczowe w swoich nazwach, albo składają się całkowicie ze słów kluczowych (tak zwane domeny dopasowania ścisłego (EMD)). Uważa się, że mają lepszą i szybszą pozycję (niż domeny nieoparte na słowach kluczowych), ponieważ ich nazwy służą jako sygnał trafności. W jednej ze swoich odpowiedzi wideo w 2011 r. Matt Cutts pośrednio potwierdził, biorąc pod uwagę słowa kluczowe w nazwach domen. Przypomniał użytkowników, którzy narzekali na Google, „który przypisuje zbyt dużą wagę słowom kluczowym w domenach ”.

Podczas jednej z sesji Hangouta około rok temu John Mueller odpowiedział na pytanie dotyczące domen słów kluczowych, mówiąc:
„ … Tylko dlatego, że słowa kluczowe znajdują się w nazwie domeny, nie oznacza, że ​​będzie ona automatycznie pozycjonowana według tych słów kluczowych. I tak było od bardzo, naprawdę długiego czasu ”.

„ ... To normalne, że zajmują miejsce w rankingu według tych słów kluczowych, a ich nazwa domeny jest w pewnym stopniu niezwiązana z ich obecnym rankingiem ”.
Co więcej, ponieważ dość duża liczba EMD została złapana przy użyciu spamu, Google wprowadził algorytm EMD, który zamknął drzwi do rankingu EMD niskiej jakości.

Tak więc pod koniec dnia posiadanie słowa kluczowego jako nazwy domeny ma dziś niewiele wspólnego z poprawą pozycji w rankingu. Istnieje wiele firm odnoszących sukcesy, które mają markowe domeny nieoparte na słowach kluczowych. Na przykład wszyscy znają Amazon.com, ale nie coś takiego jak buythingsonline.com. Pomyśl o Facebooku, Twitterze, TechCrunchu itp. Jakość i wartość użytkownika są znacznie ważniejsze.

Słowo kluczowe w adresie URL strony.

Użycie docelowego słowa kluczowego jako części adresu URL strony może działać jako sygnał rankingu trafności . Ponadto takie adresy URL mogą służyć jako własne teksty zakotwiczenia, gdy są udostępniane w stanie „jak jest”. Jednak wpływ rankingu jest raczej niewielki.

John Mueller potwierdził, że słowo kluczowe w adresie URL strony było sygnałem rankingowym . Podkreślił jednak, że jest to nieznaczne w porównaniu z innymi czynnikami rankingowymi, i odradzał zmianę już ustawionego adresu URL ze względu na słowa kluczowe .

„ Uważam, że jest to bardzo niewielki czynnik rankingowy. Więc nie jest to coś, co naprawdę chciałbym zmusić. I nie jest to coś, co powiedziałbym, że warto poświęcić wysiłek na restrukturyzację witryny, aby można było uzyskać słowa kluczowe w twój adres URL ”.

Adresy URL zawierające słowa kluczowe są wyróżniane w wynikach wyszukiwania, co może mieć wpływ na CTR witryny, ponieważ wskazują użytkownikom treść strony. Google postrzega takie adresy URL jako niewielkie sygnały rankingowe. Biorąc pod uwagę ich zdolność do pełnienia roli własnych kotwic, są prawdopodobnie warte wysiłku.

Słowo kluczowe w tytule

Tag tytułu informuje wyszukiwarki o temacie określonej strony. Ponadto wyszukiwarki używają go do tworzenia fragmentu wyniku wyszukiwania widocznego dla użytkowników. Działa jako czynnik rankingowy, który sygnalizuje znaczenie strony dla wyszukiwanego hasła. Jednak dziś jest to mniej ważne niż kiedyś (według ostatnich badań korelacji ).

„ Odkryliśmy bardzo niewielki związek między optymalizacją słowa kluczowego tagu tytułu a rankingiem. Korelacja ta była znacznie mniejsza niż się spodziewaliśmy, co może odzwierciedlać przejście Google na wyszukiwanie semantyczne ”.
W 2016 roku John Mueller twierdził, że tagi tytułowe pozostają ważnym czynnikiem rankingowym, ale nie krytycznym.

„ Tytuły są ważne! Są ważne dla SEO. Są używane jako czynnik rankingowy. Oczywiście są zdecydowanie używane jako czynnik rankingowy, ale nie jest to coś, w czym powiedziałbym, że czas, który spędzasz na ulepszaniu tytułu, jest naprawdę najlepsze wykorzystanie twojego czasu ”.

Ostatnio Martin Splitt, Google Webmaster Trends Analyst, podkreślił znaczenie metadanych , w szczególności tytułów, wymieniając je jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych.

„ Drugą największą rzeczą jest upewnienie się, że masz metatagi opisujące twoją treść ”.
„ I miej tytuły stron specyficzne dla strony, którą wyświetlasz. Więc nie masz tytułu do wszystkiego. Ten sam tytuł jest zły ”.

Ponadto w Poradniku dla początkujących Google zaleca tworzenie unikalnych i dokładnych tytułów stron , kładąc nacisk na ich naturę.

Chociaż istnieją pewne dowody na to, że tagi tytułowe oparte na słowach kluczowych mogą odgrywać mniej znaczącą rolę w rankingu, Google wciąż podkreśla ich znaczenie jako silny czynnik trafności. Aby w pełni wykorzystać tagi tytułowe, upewnij się, że są one unikalne i specyficzne dla tematów stron oraz rozsądnie stosuj słowa kluczowe. Z pewnością lepiej jest unikać powielania tytułów meta w witrynie.

Słowo kluczowe w tagu opisu

Znacznik opisu dawno temu był sygnałem rankingowym. Chociaż dziś nie jest już czynnikiem rankingowym, jest ważny dla SEO, ponieważ może wpływać na CTR .

„ Ale jako sygnał pośredni istnieją niepotwierdzone dowody, że pośrednie atrybuty lepszych opisów pomagają. Rzeczy takie jak współczynnik klikalności (CTR), postrzeganie jakości wyniku i postrzeganie tego, co oferuje witryna, zmieniają się, gdy Ty poprawnie zoptymalizuj opis meta. ”

Google oficjalnie przestało używać tagu opisu w algorytmie wyszukiwania w 2009 r. (Wraz ze znacznikiem słowa kluczowego). Jednak nadal używa go w ogóle do tworzenia fragmentów w SERP.

„ Mimo że czasami używamy metatagu opisu do wyświetlanych fragmentów, nadal nie używamy metatagu opisu w naszym rankingu ”.

Tag opisu nadal odgrywa znaczącą rolę w SEO, nawet nie będąc czynnikiem rankingowym. Google zajmuje się tworzeniem fragmentów wyszukiwania, więc opisy mogą służyć jako reklama, dzięki czemu użytkownicy mogą zobaczyć, o czym jest Twoja strona, bezpośrednio z SERP. Tworzenie opisów, które są najbardziej odpowiednie dla treści Twojej strony, może pomóc przyciągnąć uwagę użytkowników i poprawić CTR. W związku z tym czas poświęcony na opracowanie opisów prawdopodobnie się zwróci.

Słowo kluczowe w znacznikach H (Heading Tags)

Znacznik H1 (zwany również nagłówkiem) jest często nazywany drugim znacznikiem tytułu, ponieważ zwykle zawiera krótką frazę opisującą stronę. Fragment tekstu zawinięty w <H1> </H1> jest najbardziej widocznym elementem. Używanie znacznika H1 więcej niż jeden raz na stronie jest zdecydowanie niewskazane. Inne tagi H, takie jak H2 do H6, pomagają zwiększyć czytelność treści i dają wyszukiwarkom pojęcie o strukturze strony.

Z jednego z hangoutów Google Webmaster dla Johna Muellera w październiku 2015 r. Możemy się przekonać, że tagi H nie przynoszą żadnych bonusów rankingowych.
„... używamy go do lepszego zrozumienia kontekstu strony, do zrozumienia struktury tekstu na stronie, ale nie jest tak, że automatycznie pozycjonujesz 1 lub 3 stopnie wyżej tylko za pomocą nagłówka.

„Jeśli chodzi o liczbę znaczników H1 na jednej stronie, ten sam John Mueller powiedział po prostu - „Ile chcesz” .

Chociaż nie ma wyraźnego potwierdzenia, że ​​użycie słów kluczowych w tagach H może spowodować wzrost rankingu, pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć kontekst i strukturę strony. Co więcej, tekst w nagłówku H1 jest uważany za najważniejszy fragment treści. Dlatego umieszczenie tam docelowych słów kluczowych wydaje się dobrym pomysłem (jeśli zrobisz to rozsądnie).

Optymalizacja grafik, zdjęć

Obrazy mogą sygnalizować wyszukiwarkom ich znaczenie za pomocą tekstu alternatywnego, nazwy pliku, tytułu, opisu itp. Są ważnymi czynnikami rankingowymi, szczególnie w przypadku wyszukiwania obrazów.

John Mueller podkreślił znaczenie tekstu alternatywnego obrazu .

„ Tekst alternatywny jest niezwykle pomocny w przypadku Grafiki Google - jeśli chcesz, aby Twoje obrazy miały tam miejsce. ”

Google kładzie również nacisk na konieczność tworzenia odpowiedniego tekstu alternatywnego, tytułów i podpisów w celu zwiększenia dostępności obrazów, a także umieszczania obrazów w odpowiednim kontekście.

„ Dodając więcej kontekstu wokół obrazów, wyniki mogą stać się znacznie bardziej przydatne, co może prowadzić do wyższej jakości ruchu w Twojej witrynie. Możesz pomóc w procesie odkrywania, upewniając się, że Twoje obrazy i witryna są zoptymalizowane pod kątem obrazów Google. ”

Obrazy są ważną częścią zawartości strony internetowej. Sprawiają, że jest bardziej atrakcyjny, łatwiejszy do odczytania, a czasem zapewnia większą wartość niż treść tekstowa. Prawidłowa optymalizacja obrazów powoduje, że pojawiają się one podczas wyszukiwania obrazów. Im bardziej są one odpowiednie dla otaczającego ich kontekstu, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaną umieszczone wyżej w wynikach wyszukiwania. Zatem wszystkie atrybuty obrazu, takie jak tekst alternatywny, tytuły itp., Są najprawdopodobniej znaczącymi czynnikami rankingowymi.

TF-IDF

TF-IDF oznacza termin częstotliwość odwrotna do częstotliwości dokumentu. Jest to metoda wyszukiwania informacji i uważana jest za metodę używaną przez Google do oceny trafności treści. Jest również uważany za ważny czynnik dla SEO i rankingów , jako narzędzie do wyszukiwania trafniejszych słów kluczowych.

Google potwierdziło, że używa TF-IDF od dłuższego czasu. Ale bardziej wyrafinowane metody zostały już opracowane.

„ To pomysł słynnego TF-IDF, od dawna używanego do indeksowania stron internetowych ... zaczynamy myśleć raczej o bytach i relacjach niż słowach kluczowych ”.

John Mueller zastanawiał się nad tym niedawno , mówiąc, że Google stosuje wiele innych technik i wskaźników w celu zdefiniowania trafności.
„ Jeśli chodzi o próbę zrozumienia, które słowa są odpowiednie na stronie, używamy mnóstwa różnych technik od wyszukiwania informacji. Istnieje wiele takich danych, które pojawiły się na przestrzeni lat ”.

TF-IDF to dość stara technika, która jest szeroko stosowana do wyszukiwania informacji w różnych dziedzinach, w tym w wyszukiwarkach. Do tej pory jednak zaczęły działać bardziej nowoczesne i wyrafinowane metody. Chociaż nie działa to jako czynnik rankingowy, TF-IDF może działać inaczej. Niektóre studia przypadków pokazują korelację między optymalizacją treści z TF-IDF a poprawą rangi. Dlatego użycie TF-IDF może wzbogacić treść o bardziej trafne słowa kluczowe. Wraz z innymi czynnikami może to pomóc poprawić twoje rangi.

Długość treści

Z jednej strony istnieją badania branżowe, które pokazują korelację między rankingiem a długością treści. Zaobserwowano, że treści długie (około 2000-3000 słów) mają wyższą pozycję w rankingu i uzyskują większy ruch niż krótsze kopie. Z drugiej strony istnieją badania , w których nie znaleziono takich korelacji.

Oto, co John Mueller ostatnio twierdził w jednym z wątków Reddit , odnośnie liczby słów.
„ Liczba słów nie jest czynnikiem rankingowym. Oszczędzaj sobie kłopotów ”.
Całkiem jasne, prawda?

Długie treści z większym prawdopodobieństwem pozwalają na głębsze omówienie tematu, zapewniają większą wartość i skutecznie odpowiadają intencjom użytkownika. Wszystkie te czynniki pozytywnie wpływają na rankingi, a długość treści strony nie może wyłącznie skutkować wyższymi pozycjami.

Kompleksowość treści

Kompleksowość treści oznacza, w jakim stopniu treść strony obejmuje ten lub inny temat. Uważa się, że dogłębna treść sygnalizuje jakość treści, dowodzi specjalistycznej wiedzy witryny i zapewnia większe zaufanie użytkowników. Studia przypadków pokazują, że czasem dogłębna treść koreluje z poprawą rang.
W swoim przewodniku dla początkujących SEO zaleca Google
„ Tworzenie wysokiej jakości treści wymaga co najmniej jednej z następujących czynności: czasu, wysiłku, wiedzy i talentu / umiejętności. Treść powinna być zgodna z faktami, jasno napisana i wyczerpująca ”.

Oto, co mówi Google w zakresie optymalizacji treści .
„ Tworzenie atrakcyjnych i przydatnych treści prawdopodobnie wpłynie na Twoją witrynę bardziej niż na jakiekolwiek inne omówione tutaj czynniki. Użytkownicy znają dobre treści, kiedy je widzą i prawdopodobnie będą chcieli skierować do nich innych użytkowników ”.

Co więcej, dzisiaj Google preferuje nie tylko dokładne i dogłębne treści, ale także przydatne .

Treści wysokiej jakości są wszechstronne, dokładne i wnoszą wartość dla użytkowników. Unikaj tworzenia treści w celu tworzenia lub promowania swojej firmy lub usług. Wręcz przeciwnie, wysokiej jakości treści powinny mieć cel, odpowiadać celom wyszukiwania użytkowników i zapewniać najlepsze rozwiązanie dla ich potrzeb.

Ostatnia aktualizacja treści

Po aktualizacji kofeiny Google ma tendencję do zwiększania pozycji w rankingu w przypadku świeższych, niedawno utworzonych lub zaktualizowanych treści.
Aktualizacja kofeiny miała na celu zapewnienie użytkownikom większej liczby wyników wyszukiwania na żywo, tj. Umożliwienie im szybszego wyszukiwania nowych istotnych informacji. Aktualizacja została wykonana w systemie indeksowania Google , dzięki czemu nowe informacje i aktualizacje pojawiają się szybciej w poszukiwaniu.
„ Kofeina zapewnia o 50 procent świeższe wyniki wyszukiwania w Internecie niż nasz ostatni indeks i jest to największy zbiór treści internetowych, jaki oferujemy ”.
Chociaż John Mueller z Google'a ostatnio odmówił przyznania lepszych możliwości rankingu w przypadku częściej aktualizowanych stron internetowych, istnieją wyjątki od tej „zasady”.

Jednocześnie istnieje Jakość Zasługuje na Świeżość - część algorytmu rankingowego, który faworyzuje strony internetowe, które dostarczają najnowszych informacji w niektórych obszarach wyszukiwania (takich jak aktualności, trendy, polityka, wydarzenia itp.).

Ogólnie rzecz biorąc, odpowiedź na pytanie, czy świeższa treść wpływa na ranking, będzie - zależy. W obszarach, w których użytkownicy prawdopodobnie będą szukać najnowszych informacji, wyniki wyszukiwania są przetwarzane przez część algorytmu rankingu „Zasługują na jakość”, dla którego aktualność jest czynnikiem rankingowym. Aby uzyskać inne wyniki, kofeina zaczyna działać, szybko indeksując najnowsze aktualizacje bez znaczącego wpływu na ranking.

Stara treść

Istnieją pewne dowody na to, że stare, nieaktualizowane treści mogą przewyższać liczbę stron świeższych. W związku z tym algorytm rankingu może wziąć pod uwagę wiek strony.

Omawiając jeden z takich przypadków , John Mueller przypuszczał, że treść, która nie była długo aktualizowana, ale pozostała aktualna i o której mowa, mogła utrzymać dobrą pozycję w SERP, mimo że pojawiła się bardziej świeża treść.

„ Naprawdę może się zdarzyć, że czasami mamy po prostu treść, która wygląda na to, że pozostaje aktualna. A czasami ta treść jest ważna przez dłuższy czas.

Myślę, że jest to trudne, kiedy rzeczy się zmieniły, a te strony po prostu przez lata zdobyli tak wiele zaufania i linków oraz wszelkiego rodzaju innych sygnałów ... wydaje się, że to dobra strona referencyjna. ”

Google nie ma potwierdzenia, że ​​stare treści mają lepszą pozycję w rankingu. Takie przypadki się zdarzają, ale ich sukces jest bardziej związany z innymi czynnikami, na przykład jakością, trafnością i znacznym odniesieniem do tych stron. Dlatego nie liczy się wiek, ale jakość treści i wartość, jaką wnosi do użytkowników.

Gramatyka i pisownia

Większość stron o najwyższym rankingu zawiera niewiele błędów gramatycznych i ortograficznych. Gramatyka wpływa więc na jakość treści i dlatego jest uważana za pośredni czynnik rankingowy.

Matt Cutts przyznał, że korelacja między jakością strony internetowej a poprawnością gramatyczną jej zawartości w 2011 r. Wskazuje na gramatykę i pisownię, aby pośrednio wpływać na ranking.

„ ... Myślę, że sprawiedliwie byłoby pomyśleć o użyciu go jako sygnału.
Jakiś czas temu zauważyliśmy, że jeśli spojrzysz na ... jak dobrą reputację uważamy za stronę lub witrynę, umiejętność literowania koreluje stosunkowo dobrze z to. ”
Jednak później John Mueller mówił nieco inaczej , mówiąc
Zawsze dobrze jest naprawić znane problemy z witryną, ale Google nie policzy literówek.

Chociaż Google nie liczy twoich literówek i twierdzi, że nie wpływa na rankingi, słaba gramatyka wygląda nieprofesjonalnie (szczególnie w takich niszach, jak bankowość, prawo, usługi medyczne) i może sprawić, że użytkownicy będą mniej zadowoleni z treści Twojej witryny.

Ilość innych słów kluczowych dla strony

Uważa się, że liczbę innych słów kluczowych dla strony, oprócz zapytania docelowego, można uznać za czynnik oceny jakości.

Patent Google o nazwie „ Zwiększanie kwerend ” stwierdza:
„ Gdy użytkownik prześle zapytanie do wyszukiwarki, warunki przesłanego zapytania mogą zostać ocenione i dopasowane do warunków przechowywanych zapytań rozszerzających, aby wybrać jedno lub więcej podobnych zapytań rozszerzających. Z kolei wybrane zapytania rozszerzające mogą być używane przez wyszukiwarkę do usprawnienia operacji wyszukiwania, a tym samym uzyskiwania lepszych wyników wyszukiwania”.

Co oznacza, że ​​jeśli algorytm wybiera stronę jako najlepiej dopasowaną do określonego zapytania, może również wybrać ją w wyniku innych trafnych zapytań.

W związku z tym jedynie liczba słów kluczowych w rankingu prawdopodobnie nie będzie czynnikiem rankingowym. Jeśli jednak opatentowana technologia zostanie zaimplementowana w algorytmie wyszukiwania, jest wysoce prawdopodobne, że ranking dla jednego zapytania może uprościć ranking strony dla bardziej odpowiednich zapytań przy znacznie mniejszym wysiłku.

Jakość

Od czasu pojawienia się Wytycznych Google dotyczących oceny jakości, wiedza specjalistyczna, autorytatywność i wiarygodność witryny stały się warunkami związanymi z jakością witryny. Wiele głosów twierdzi, że jest to silny sygnał, którego Google używa do oceny witryn internetowych i ich uszeregowania.

Dlatego uważa się, że dostarczenie dodatkowych informacji, na przykład prawidłowego NAP, nazwisk autorów treści i biografii, może poprawić rankingi.

John Mueller obszernie wyjaśnił, do czego służy Wytyczne dotyczące wskaźników jakości, a także czy EAT można nazwać sygnałem rankingowym.

„ Wiele z nich pochodzi z Wytycznych Google Raters, które nie są bezpośrednimi wynikami wyszukiwania ani czynnikami rankingu wyszukiwania. Ale to właśnie dajemy ludziom, gdy oceniają jakość naszych wyników wyszukiwania ”.

Jeść dzisiaj to słowo, które wiele osób lubi powtarzać, dotyczące jakości strony internetowej, a tym samym wpływu na ranking. Wytyczne dotyczące wskaźników jakości opracowano dla pracowników Google, których zadaniem było przejrzenie wyników wyszukiwania i upewnienie się, że są trafne i wysokiej jakości. Zawiera zalecenia dotyczące tego, co należy brać pod uwagę wyniki jakościowe itp. To prawda, że ​​w przypadku niektórych rodzajów witryn internetowych, takich jak na przykład „Twoje pieniądze, Twoje życie”, niezwykle ważne jest dostarczenie informacji ekspertów i udowodnienie ich wiedzy specjalistycznej, dostarczając biografii autora itp. Jednak, nazywanie EAT współczynnikiem rankingu wydaje się nieco przedwczesny.

LSI Słowa kluczowe w treści

LSI oznacza ukryte indeksowanie semantyczne. Jest to metoda wyszukiwania informacji, która wyszukuje ukryte związki między słowami, a tym samym zapewnia dokładniejsze wyszukiwanie informacji. Istnieje opinia, że ​​pomaga Google lepiej zrozumieć treść witryny. Semantycznie powiązane słowa, które pomagają wyszukiwarce rozpoznać znaczenie słów, które mogą mieć różne znaczenia, są często nazywane „słowami kluczowymi LSI” i uważa się, że wpływają na rankingi.

Mówiąc, John Muller wyraźnie zaprzeczył istnieniu słów kluczowych LSI
„ Nie ma czegoś takiego jak słowa kluczowe LSI - przepraszam, kto mówi ci inaczej. ”
Co więcej, LSI to stara metoda wynaleziona w erze sprzed sieci, a Google wykorzystuje znacznie bardziej nowoczesne technologie .

Jest mało prawdopodobne, aby słowa kluczowe LSI miały jakikolwiek wpływ na ranking. Utajone indeksowanie semantyczne to stara metoda wyszukiwania informacji, której współczesne algorytmy wyszukiwania prawdopodobnie nawet nie używają, polegając na znacznie bardziej wyrafinowanych metodach.

Linkowanie wewnętrzne

Wewnętrzne linki pozwalają na indeksowanie i indeksowanie treści witryny. Pomagają również wyszukiwarkom rozróżniać najważniejsze strony (w stosunku do innych stron), a ich tekst kotwicy działa jako silny sygnał trafności.

Dotykając wewnętrznego tematu linków podczas sesji Hangouts, John Mueller stwierdził, co następuje:

„ Wspomniałeś o wewnętrznym linkowaniu, to bardzo ważne. Kontekst, który wybieramy z wewnętrznego linkowania, jest dla nas bardzo ważny… z tego rodzaju tekstem zakotwiczenia, tym tekstem wokół linków, które podajesz do postów na blogu w swoich treściach. To dla nas bardzo ważne ”.

Google indeksuje witryny internetowe, podążając za ich wewnętrznymi linkami, uzyskując w ten sposób ogólną strukturę witryny. Linki wewnętrzne przenoszą ciężar zi na strony, więc strona, która pobiera wiele linków z innych stron witryny, wygląda lepiej w oczach Google. Ponadto tekst kotwicy linków wewnętrznych może służyć jako silny sygnał trafności. Dlatego bardzo ważne jest, aby podać linki do najcenniejszych treści i upewnić się, że nie ma uszkodzonych linków w witrynie. Mądrze jest również używać kotwic opartych na słowach kluczowych.

Układ przyjazny dla użytkownika

Bardzo ważne jest, aby układ strony sprawił, że treść jest natychmiast widoczna dla użytkowników. Zwłaszcza po wdrożeniu „algorytmu układu strony”, który ma tendencję do karania stron za obraźliwe i rozpraszające reklamy oraz reklamy pełnoekranowe.

Wprowadzając ulepszenie algorytmu „Układ strony” w 2012 roku, Matt Cutts napisał :
Ta zmiana może mieć wpływ na „ witryny, które nie zawierają dużej ilości treści„ po zakładce ”. Jeśli klikniesz witrynę, a część witryny, którą zobaczysz jako pierwsza, albo nie będzie miała dużo widocznej treści powyżej - krotnie lub przeznacza znaczną część początkowej nieruchomości ekranu na reklamy, co nie jest zbyt dobrym doświadczeniem dla użytkowników. Takie witryny mogą nie być tak wysoko oceniane ”.

Później Gary Illyes potwierdził ważność algorytmu, mówiąc „Tak, wciąż jest to ważne” na Twitterze .

Przyjazny dla użytkownika układ prawdopodobnie zagra na korzyść strony internetowej. Jeśli odwiedzający mogą łatwo dotrzeć do zawartości strony (bez konieczności przeszukiwania gigantycznych bloków reklamowych), uznaje się to za dobrą wygodę dla użytkownika. Co więcej, jasne jest, że Google zamierza karać za wszelkiego rodzaju rozpraszające uwagę reklamy.

Kategoria strony

Uważa się, że strona, która pojawia się w odpowiedniej kategorii, może uzyskać pewien wzrost rankingu.

Istniejący patent Google na dopasowanie kategorii opisuje metodę, która dopasowuje wyszukiwane hasła do treści strony, a także kategorii strony. Określa wynik trafności kategorii, który może wpływać na ranking:

„ ... Wynik kryteriów wyszukiwania-kategorii określa się, wskazując jakość dopasowania między kryteriami wyszukiwania a kategoriami. Ogólny wynik jest określany na podstawie wyniku dopasowania tekstowego i wyniku dopasowania kategorii. ”

Google prawdopodobnie użyje dopasowywania kategorii jako sygnału rankingowego (ale jednocześnie stosuje inne podejścia, które pozwalają mu uzyskać lepsze wyniki). Poza tym hierarchiczna architektura obejmująca kategorie pomaga Google lepiej zrozumieć zawartość stron, a także ogólną strukturę witryny.

Linkowanie jedną z najlepszych strategii SEO

Linkowanie to jedna z najbardziej korzystnych i jednocześnie stanowiących największe wyzwanie części SEO. Linki są silnym czynnikiem rankingowym, a ich uzasadnienie jest dość logiczne. Posiadanie linków do innych witryn świadczy o tym, że Twoje treści są dla użytkowników ważne, przydatne i ciekawe. To z kolei powoduje, że Google wyżej indeksuje taką stronę w rankingu.

Głównym wyzwaniem, przed którym stoi budowanie linków, jest… pozyskiwanie linków. Jak rozpoznać, które taktyki budowania linków będą działały, gdy zostaną zastosowane w praktyce?


Wykorzystaj oryginalne treści. Twórz treści.

Co motywuje ludzi do dzielenia się treścią? Spróbujmy sobie wyobrazić. Coś świeżego i oryginalnego? Tak! Coś, co sprawia, że ​​patrzysz na rzeczy pod innym kątem? Zdecydowanie! Coś cennego? W rzeczy samej!

Jeśli więc dostarczysz coś wartościowego, oryginalnego i ekskluzywnego, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostanie to wykorzystane lub udostępnione. Oznacza to, że będziesz musiał włożyć więcej wysiłku w oryginalne badania przed utworzeniem treści i spróbować wnieść wartość dla czytelników.

Wniosek: Twórz treści w oparciu o oryginalne dane i mając na uwadze ich wartość dla użytkowników.

Linki są ważną częścią strategii SEO w 2019 roku. Potrzebujesz silnej obecności poza własną stroną, aby prześcignąć konkurencję. To nie są spekulacje, to wymóg. Jakich witryn szukać?

  1. Witryny z ruchem - jednym z moich ulubionych kryteriów jest wyszukiwanie witryn z rzeczywistym ruchem.

  2. Unikaj produkowanych linków, takich jak PBN lub Money Robot - w oparciu o wieloletnie obserwacje, linki do produkowanych linków tracą z czasem moc, ponieważ są budowane na martwych stronach.

  3. Spójność ma znaczenie - istnieje silna korelacja między wskaźnikiem indeksowanych linków a ogólnym ruchem.

  4. Skoncentruj się na linkach kontekstowych dla linków wewnętrznych i zewnętrznych - Istnieją mocne dowody, że Google patrzy na tekst otaczający kotwicę.

Podczas budowania linków uważam, że niezwykle ważne jest zastosowanie podejścia, które bierze pod uwagę, czy zasób linku jest naprawdę godny polecenia. Zastanów się: „dlaczego ktoś może chcieć link do tej treści?”. W tym celu lubię korzystać z oryginalnych danych podczas tworzenia linków. Może to być ankieta, badanie lub po prostu nowe spojrzenie na coś. Może to być nawet obraz, który jest dla Ciebie wyjątkowy.


Wykorzystuj relacje i zaufanie.

Kiedy się nad tym zastanowić, zasady biznesu i społeczeństwa są wszędzie takie same. Ludzie zwykle lepiej odnoszą się do tych, których znają i którym ufają. Dotyczy to również budowania linków. Osobiste połączenia w Twojej branży ułatwiają promowanie cennych treści. Ponadto istnieje większe prawdopodobieństwo otrzymania linku zwrotnego od osób, które już Cię znają i mają zaufanie do Twojej marki. Zawsze mówiłem to samo! RELACJE Jeśli budujesz solidne relacje, wszystko inne płynie samo ... W tym linki zwrotne. Następnie tworzenie niezwykłych treści (które naprawdę wyróżniają się), dokładne rozpowszechnianie tych treści to niezawodny sposób na uzyskanie jeszcze większej liczby linków.

Budowanie strategicznych partnerstw.

Jak to działa? Rozwijasz relacje z innymi właścicielami witryn i redaktorami w swojej branży. Poszukujesz osób spełniających poniższe kryteria:

  1. Aktywnie budują linki
  2. Nie konkurują na Twoje główne słowa kluczowe
  3. Publikują treści, do których naturalnie chcesz linkować (nikt nie chce linkować do śmieci)

Po nawiązaniu nowego partnerstwa po prostu crossujecie sobie nawzajem linki, gdy nastąpi odpowiednia okazja (link musi mieć sens i stanowić wartość dodaną dla czytelników).

Content marketing.

Najbardziej skuteczną taktyką budowania linków w naszej firmie jest definiowanie branży w połączeniu z zasięgiem na poziomie PR, co oczywiście nazywa się content marketingiem. Działa to dobrze, ponieważ osiąga podwójny cel, jakim jest budowanie linków z powrotem do witryny, a także budowanie marki jako autorytetu w przestrzeni. Jest to również skuteczne dla firmy, ponieważ możesz wtedy przejąć ruch związany z poleceniami i przekonwertować je na potencjalnych klientów na ścieżce (B2B), a także wykorzystać ten fragment treści jako docelowy link drugiego poziomu, który następnie prowadzi do konwersji zorientowane strony, które próbujesz uszeregować, aby przyciągnąć klientów na niższym poziomie na ścieżce konwersji. 

Moje ulubione kampanie budowania linków to najświeższe wiadomości od marki. Dobrym, interesującym przykładem jest artykuł z Homes.com na temat sprzedaży w Los Angeles domu Megan Markle. W ciągu kilku godzin od opublikowania uzyskali linki z (dane z Ahrefsa) z takich stron jak: Cosmopolitan.com, Refinery29.com, Marie Claire AU i wiele innych. Widziałem to wiele razy w branży nieruchomości i innych marek, pisząc wiadomości, które są zgodne z ich marką i prawie zawsze zapewniają świetne trafne linki.


Wykorzystaj jakość i ruch stron polecających.

Nie ma tajemnicy, że Google ceni jakość ponad ilością, jeśli chodzi o linki zwrotne. Możemy zdefiniować link zwrotny wysokiej jakości jako taki, który pochodzi ze strony o jakości odpowiedniej dla Twojej branży. Jakość to nie tylko autorytet strony, ale także ruch, który ona otrzymuje.

Wniosek: Zastanów się nad linkami zwrotnymi ze stron o wysokiej jakości, które zapewniają stabilny przepływ ruchu.

Z mojego doświadczenia, nie ma znaczenia, jakiej taktyki budowania linków używasz, znaczenie ma, gdzie to robisz. Jeśli koncentrujesz się na rankingach, linki są skuteczne tylko wtedy, gdy znajdują się na stronach o dobrej pozycji i są ukierunkowane na Twoją branżę. 

Docieraj do witryn, które zajmują pozycję w Google i mają własny ruch organiczny. Google wielokrotnie powtarzał, że będzie sprawdzać linki. Jest więc całkiem możliwe, że link, który pozyskałeś, faktycznie pochodzi z witryny, dla której Google straciło zaufanie. Dane wyglądały dobrze, ale do narzędzi zewnętrznych nie należy decydowanie, czy link jest dobry. To zależy od Google.

Google jest bardzo skąpy w swoich rankingach. Badanie przeprowadzone przez Ahrefs wykazało, że tylko 9% stron w sieci ma ruch.

Linkowanie to jedna z najbardziej korzystnych i jednocześnie stanowiących największe wyzwanie części SEO. Linki są silnym czynnikiem rankingowym, a ich uzasadnienie jest dość logiczne. Posiadanie linków do innych witryn świadczy o tym, że Twoje treści są dla użytkowników ważne, przydatne i ciekawe. To z kolei powoduje, że Google wyżej indeksuje taką stronę w rankingu.

W SEO i marketingu cyfrowym to uczenie się z tego, co już działa, jest jedną z uniwersalnych prawd. Oczywiście, ponieważ nie ma jednego przepisu na wszystko. Coś, co działało dla jednej branży, może nie działać dla innej. Jednak możliwość uczenia się na podstawie rzeczywistych przypadków jest cenna. Mam nadzieję, że znajdziesz niektóre z powyższych taktyk budowania linków, które warto wypróbować (ponieważ już się sprawdziły).